طبق مصاحبهی جدیدی که مجلهی رسمی پلیاستیشن کشور انگلستان (PlayStation Official Magazine – UK) با آقای کیم لیبرری (Kim Libreri)، رئیس بخش تکنولوژی شرکت اپیک گیمز داشتهاند، ایشان در رابطه با سطح گرافیکی بازیهای ویدئویی در نسل بعدی کنسولها نظر خود را به اشتراک گذاشتهاند. طبق این صحبتها موتور بازی سازی Unreal Engine 5 با استفاده از تکنولوژی Nanite خواهد توانست تا به سطح غیر قابل تشخیصی از واقعیت دست پیدا کند که تا قبل از این تنها در رویای وی و دیگر بازیبازان دست یافتنی بوده است. در ادامه شما میتوانید بخشی از صحبتهای ایشان را مشاهده کنید:
این یکی از رویاهای تمام زندگی من بود که سختافزارها توانایی پردازش real-time (پردازشی که بتواند در لحظه اتفاق بیفتد، دقیقاً برعکس فیلمهای سینمایی که به ازای هر یک ثانیه از جلوههای ویژهی فیلم نیاز است که چندین ابر کامپیوتر برای دقایق و یا حتی ساعتها کار کنند) گرافیکی در حد جلوههای واقعگرایانهی فیلمهای سینمایی امروزی را به دست آورند.
اما مطمئناً کنسولهای نسل نهمی تنها در زمینهی گرافیک بصری باعث پیشرفت بازیهای ویدئویی نخواهند شد. با قدرتی که کنسولهای نسل نهمی در اختیار سازندگان قرار خواهند داد، ما میتوانیم در این نسل شاهد محیطها و نورپردازی کاملاً پویا، فیزیک بسیار واقعگرایانهتر، هوش مصنوعی طبیعیتر و تجربهی چندنفرهی عمیقتری نسب به گذشته باشیم.
همچنین طبق صحبتهای شرکت اپیک گیمز، سازندگان با Unreal Engine 5 قادر خواهند بود تا محتوای گرافیکی خود که متشکل از هزاران، میلیونها و یا میلیاردها چند ضلعی (polygon و یا درواقع همان مثلثهایی که تکسچرهای بازی به وسیلهی آن ایجاد شدهاند) به صورت مستقیم از محیطهای خارجی وارد این موتور بازیسازی کنند.
همچنین آقای کیم لیبرری سریال Mandalorian را مثال میزنند که جلوههای ویژهاش توسط موتور گرافیکی Unreal Engine و به صورت کاملاً real-time برروی یک ابر کامپیوتر پردازش شده است و همانطور که میبینید اکثر جلوههای ویژهی این فیلم به قدری خوب کار شدهاند که تشخیص آنها از دنیای واقعی کاملاً غیر ممکن میشود. در ادامه بخشی از صحبتهای ایشان در رابطه با این موضوع را مشاهده میکنید:
سالهاست که صنعت فیلم از موتورهای بازی سازی برای تجسمهای اولیهی یک جلوهی ویژهی پرخرج گرافیکی و یا طراحی تصاویر سهبعدی استفاده میکند. اما سال گذشته شاهد یک جهش بزرگ در راستای استفاده از موتورهای بازیسازی بودیم و آن هم ساخته شدن کامل جلوههای ویژهی سریال Mandalorian با استفاده از Unreal Engine بود.
اما موضوعی که همچنان وجود دارد آن است که اگر یک فیلم بخواهد به طور کامل داخل یک موتور بازیسازی ساخته شود شامل بافتهایی به شدت سنگین و با پردازش real-time تقریباً ناممکن خواهد شد که این مشکل با استفاده از تکنولوژی Nanite موتور گرافیکی Unreal Engine 5 تا حد بسیار زیادی پشت سر گذاشته خواهد شد و عملاً امکان پردازش گرافیکی در حد دنیای واقعی را برای کنسولهای بازی و دیگر سختافزارهای قدرتمند ممکن خواهد کرد.
همانطور که مشاهده کردیم با توجه به صحبتهای آقای کیم لیبرری، موتور بازی سازی Unreal Engine 5 توانایی آن را خواهد داشت تا با تلاش نه چندان بسیار از سوی سازندگان، جلوههای ویژهای در حد فیلمهای پرخرج هالیوودی را به بازیبازان ارائه دهد. مطمئناً نیز وقتی ما در نسل هشتم کنسولها، شاهد ساخت آثاری همچون Red Dead Redemption 2 و The Last of Us Part II بودیم، اصلا عجیب نیست که بتوانیم از اواسط نسل نهم کنسولها به بعد شاهد بازیهایی باشیم که تشخیص آنها از فیلمهای سینمایی نه تنها برای افراد عادی بلکه برای بازیبازان سخت و گاها ناممکن شود.
Unreal Engine 5 در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس بازیسازان قرار خواهد گرفت. این موتور گرافیکی برای ساخت بازی برروی PlayStation 5 ،Xbox Series X ،PC ،Mac ،iOS ،Android و همینطور کنسولهای نسل هشتم به طور کامل بهینهسازی شده است.
دیدگاه خود را بنویسید